Review of the book Debate y desafíos de la Inteligencia Artificial en las aulas, pensando una nueva educación
DOI:
https://doi.org/10.19136/etie.v7n14.6312Keywords:
IA, Cultura digital ,formación y oficio docenteAbstract
This book immerses us in an exciting journey through the world of Artificial Intelligence (AI) and its impact on education, with 256 pages full of innovative ideas and deep reflections, the author invites us to rethink the meaning of teaching and learning in the digital age.
References
Agamben, G. (2015). ¿Qué es un dispositivo? Anagrama.
Copertari, S.(2023). Educar al Homo Virtual. En búsqueda de una Didáctica del Arjè desde una perspectiva Mayéutica Interdisciplinaria. Editorial INNOVAR. Brasil. https://editorainovar.com.br/omp/index.php/inovar/catalog/book/511
Copertari, S. (2024). Debates y desafíos de la Inteligencia Artificial en las aulas. Pensando una nueva educación. Homo Sapiens Ediciones.
Costa, F.(2022). Tecnoceno: Algoritmos, biohackers y nuevas formas de vida (2a ed.). Taurus.
Skliar, C. (2019). Pedagogías de las diferencias. (Notas, fragmentos, incertidumbres). Noveduc.
Downloads
Published
Issue
Section
License
Copyright (c) 2025 Emerging Trends in Education
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.